Εκθέσεις - Αρχείο Εκθέσεων

Στη σελίδα αυτή μπορείτε να ανατρέξετε σε παλαιότερες περιοδικές/φιλοξενούμενες εκθέσεις.

“Μνήμες: Παλιά Σαγιάδα”. Έκθεση φωτογραφίας του Αχιλλέα Νάσιου.

“Μνήμες: Παλιά Σαγιάδα”. Έκθεση φωτογραφίας του Αχιλλέα Νάσιου.

Περιοδική/Φιλοξενούμενη έκθεση

Αρχαιολογικό Μουσείο Ηγουμενίτσας, 11 Ιουλίου έως 2 Αυγούστου 2014

«Αρχαιοκαπηλία Τέλος». Έκθεση εποπτικού υλικού και αρχαιολογικών εκθεμάτων.

«Αρχαιοκαπηλία Τέλος». Έκθεση εποπτικού υλικού και αρχαιολογικών εκθεμάτων.

Περιοδική/Φιλοξενούμενη έκθεση

Αρχαιολογικό Μουσείο Ηγουμενίτσας, 12 Απριλίου έως 31 Μαΐου 2014 - Παράταση έως 30 Ιουνίου 2014

Η έκθεση εποπτικού υλικού «Αρχαιοκαπηλία Τέλος», που υλοποιήθηκε από το Αρχαιολογικό Μουσείο Θεσσαλονίκης και τη Διεύθυνση Τεκμηρίωσης & Προστασίας Πολιτιστικών Αγαθών της Γενικής Διεύθυνσης Αρχαιοτήτων και Πολιτιστικής Κληρονομιάς του Υπουργείου Πολιτισμού & Αθλητισμού, παρουσιάστηκε  στο πλαίσιο του 3ου Διεθνούς Συνεδρίου Εμπειρογνωμόνων για την Επιστροφή Πολιτιστικών Αγαθών (Αθήνα - Αρχαία Ολυμπία, 23 έως 26 Οκτωβρίου 2013). Αποτελεί προσαρμογή του υλικού της μεγάλης, ομότιτλης έκθεσης που διοργανώθηκε και φιλοξενήθηκε στο Αρχαιολογικό Μουσείο Θεσσαλονίκης από τον Απρίλιο του 2012 έως τον Ιούνιο του 2013.

Μέσα από τις ενότητες της έκθεσης ξεδιπλώνονται οι διάφορες προεκτάσεις του ζητήματος της αρχαιοκαπηλίας, καθιστώντας αντιληπτό ότι η προστασία των αρχαιοτήτων και της πολιτιστικής κληρονομιάς αποτελεί υπόθεση και ευθύνη όλων μας.

Για τις ανάγκες παρουσίασης στο Αρχαιολογικό Μουσείο Ηγουμενίτσας, η έκθεση εμπλουτίστηκε με αρχαιολογικά εκθέματα και συνοδευτικό πληροφοριακό υλικό από τέσσερις υποθέσεις αρχαιοκαπηλικής δράσης και παράνομης διακίνησης αρχαιοτήτων που έλαβαν χώρα τα τελευταία χρόνια στην περιοχή της Θεσπρωτίας. Παράλληλα παρουσιάζεται φωτογραφικό υλικό και το σύντομο χρονικό της υπόθεσης του λεγόμενου «θησαυρού» της Παραμυθιάς, ενός εντυπωσιακού συνόλου από χάλκινα αγαλματίδια και έργα μικροτεχνίας των ελληνιστικών και ρωμαϊκών χρόνων, τα οποία βρέθηκαν στα τέλη του 18ου αιώνα στην περιοχή της Φωτικής και έπειτα από μια σειρά αγοραπωλησιών κατέληξαν σε συλλογές μεγάλων μουσείων του εξωτερικού και στα χέρια άγνωστων συλλεκτών.

«Το περιβάλλον μέσα από τα μάτια των παιδιών». Μαθητική έκθεση: εικαστικές δημιουργίες εμπνευσμένες από το περιβάλλον που υλοποιήθηκαν στο πλαίσιο της εβδομάδας Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης

«Το περιβάλλον μέσα από τα μάτια των παιδιών». Μαθητική έκθεση: εικαστικές δημιουργίες εμπνευσμένες από το περιβάλλον που υλοποιήθηκαν στο πλαίσιο της εβδομάδας Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης

Περιοδική/Φιλοξενούμενη έκθεση

Αρχαιολογικό Μουσείο Ηγουμενίτσας, 10 έως 13 Δεκεμβρίου 2013

Μία έκθεση με έργα των μικρών μας φίλων που, με διάφορα υλικά και τεχνικές, εμπνέονται και δημιουργούν με σημείο αναφοράς τον κόσμο που μας περιβάλλει. Τα έργα υλοποιήθηκαν στο πλαίσιο της εβδομάδας Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης (2η εβδομάδα του Οκτωβρίου) από μαθητές των σχολείων της Θεσπρωτίας, με την παρότρυνση και τη συνεργασία των εκπαιδευτικών τους.

«Από την αποικία, στη μητρόπολη». Δύο παράλληλες εκθέσεις φωτογραφιών και εποπτικού υλικού: «Εμπόριον. Πύλη εισόδου του ελληνικού πολιτισμού στην Ιβηρική Χερσόνησο» , «Φώκαια 1913-1920. Η μαρτυρία του Φελίξ Σαρτιώ»

«Από την αποικία, στη μητρόπολη». Δύο παράλληλες εκθέσεις φωτογραφιών και εποπτικού υλικού: «Εμπόριον. Πύλη εισόδου του ελληνικού πολιτισμού στην Ιβηρική Χερσόνησο» , «Φώκαια 1913-1920. Η μαρτυρία του Φελίξ Σαρτιώ»

Περιοδική/Φιλοξενούμενη έκθεση

Αρχαιολογικό Μουσείο Ηγουμενίτσας, 23 Οκτωβρίου 2013 έως 19 Ιανουαρίου 2014

Δύο παράλληλες εκθέσεις που συνδέουν δύο μεγάλα κεφάλαια της αρχαίας και νεώτερης ιστορίας των Φωκαέων, σε μια διαδρομή αναζητήσεων, περιπετειών, πολιτισμού, μνήμης.

Μέσα από 19 ταμπλώ με φωτογραφίες και πληροφοριακό υλικό, η περιοδεύουσα έκθεση «Εμπόριον. Πύλη εισόδου του ελληνικού πολιτισμού στην Ιβηρική Χερσόνησο» παρουσιάζει την ιστορία της αρχαίας πόλης Εμπόριον (Ampurias), της δυτικότερης αποικίας του αρχαίου ελληνικού κόσμου και τα αποτελέσματα 100 χρόνων αρχαιολογικών ανασκαφών (1908-2008) σε έναν από τους σημαντικότερους αρχαιολογικούς χώρους της Ιβηρικής Χερσονήσου.

Η παράλληλη έκθεση φωτογραφίας «Φώκαια 1913-1920. Η μαρτυρία του Φελίξ Σαρτιώ» περιλαμβάνει 25 φωτογραφίες, ένα αντιπροσωπευτικό τμήμα του φωτογραφικού υλικού της ομότιτλης έκθεσης που είχε πρωτοδιοργανώσει το Ριζάρειο Ίδρυμα υπό την επιμέλεια του Τάκη Αναγνωστόπουλου και μετά την επιστημονική έρευνα του Χάρη Γιακουμή ο οποίος εντόπισε το αρχείο του Φελίξ Σαρτιώ στο Παρίσι. Μέσα από τις φωτογραφίες της έκθεσης παρουσιάζονται, με μοναδική ενάργεια, στοιχεία της νεώτερης ιστορίας της μικρασιατικής Φώκαιας, της άλλοτε μητρόπολης του αρχαίου Εμπορίου στην Ιβηρική Χερσόνησο.

Διοργάνωση: ΛΒ΄ ΕΠΚΑ,  σε συνεργασία με το Ινστιτούτο Θερβάντες, το Αρχαιολογικό Μουσείο της Καταλωνίας “Εμπόριον”, την Επαρχία της Καταλωνίας, την Ι΄ Εφορεία Προϊστορικών & Κλασικών Αρχαιοτήτων και το Ριζάρειο Ίδρυμα.

«Ιλιάδα η εμή». Έκθεση σχεδίων του Κύπριου ζωγράφου Γιώργου Κούμουρου: 35 πρωτότυπα σχέδια με μολύβι σε χαρτί που αναφέρονται σε ισάριθμα επεισόδια της Ιλιάδας του Ομήρου

«Ιλιάδα η εμή». Έκθεση σχεδίων του Κύπριου ζωγράφου Γιώργου Κούμουρου: 35 πρωτότυπα σχέδια με μολύβι σε χαρτί που αναφέρονται σε ισάριθμα επεισόδια της Ιλιάδας του Ομήρου

Περιοδική/Φιλοξενούμενη έκθεση

Αρχαιολογικό Μουσείο Ηγουμενίτσας, 7 Σεπτεμβρίου έως 20 Οκτωβρίου 2013

Η έκθεση, η περιοδεία της οποίας ξεκίνησε τον περασμένο Ιούνιο από το Αρχαιολογικό Μουσείο Δελφών, περιλαμβάνει 35 πρωτότυπα σχέδια με μολύβι σε χαρτί, που δημιούργησε ο καλλιτέχνης το 2008 στην Κύπρο και το Ηνωμένο Βασίλειο και τα οποία αναφέρονται σε ισάριθμα επεισόδια της Ιλιάδας του Ομήρου.

Επεξηγηματικά σχόλια και πραγματολογικά στοιχεία με αναφορά στα πρόσωπα και τα γεγονότα της Ομηρικής Ιλιάδας που αποτυπώνονται στα έργα του ζωγράφου, οι επισκέπτες της έκθεσης μπορούν να βρουν στο ομότιτλο λεύκωμα (στην ελληνική και αγγλική γλώσσα) που τη συνοδεύει.

«Η αυτοπροσωπογραφία και άλλα ερείπια» του Κωνσταντίνου Ιγνατιάδη. Φωτογραφική εγκατάσταση

«Η αυτοπροσωπογραφία και άλλα ερείπια» του Κωνσταντίνου Ιγνατιάδη. Φωτογραφική εγκατάσταση

Περιοδική/Φιλοξενούμενη έκθεση

Αρχαιολογικό Μουσείο Ηγουμενίτσας, 13 Ιουλίου έως 1 Σεπτεμβρίου 2013

Η έκθεση - εγκατάσταση, τον σχεδιασμό και τη μουσειογραφική παρουσίαση της οποίας επιμελήθηκε ο ίδιος ο καλλιτέχνης, περιλαμβάνει πολύπτυχα μεγάλων διαστάσεων, θετικά και αρνητικά, «ταλαντευόμενες συμμετρίες» στον χώρο και τον χρόνο. Αυτοπροσωπογραφίες, με χρονικό ορίζοντα εικοσαετίας, στο Παρίσι και την αρχαία Νικόπολη.

Ο τίτλος της έκθεσης εμπνέεται από τον υπότιτλο του κειμένου του μεγάλου σύγχρονου φιλοσόφου - θεμελιωτή της θεωρίας της αποδόμησης Ζακ Ντεριντά «Μνήμες τυφλών. Η αυτοπροσωπογραφία και άλλα ερείπια» (πρωτότυπος τίτλος Jacques Derrida “Memoires d’ aveugle: L’ Autoportrait et autres ruines”), που συντάχθηκε στις αρχές του 1990 με αφορμή μία έκθεση σχεδίων και ζωγραφικής, την οποία επιμελήθηκε ο J. Derrida, στο Μουσείο του Λούβρου.