ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ :: Προγράμματα - Αρχείο

Στη σελίδα αυτή μπορείτε να ανατρέχετε σε παλαιότερα προγράμματα και εκπαιδευτικές δράσεις.

τι θα συνέβαινε εάν…;

Εκπαιδευτική δράση στο πλαίσιο των Ευρωπαϊκών Ημερών Πολιτιστικής Κληρονομιάς (28-30 Σεπτεμβρίου 2012), που για δεύτερη συνεχή χρονιά είναι αφιερωμένες στη θεματική «Κρίσεις. Συνέχειες και ασυνέχειες στην ιστορία».

Το πρόγραμμα περιλαμβάνει:  1. σύντομη ξενάγηση σε επιλεγμένες ενότητες και εκθέματα της Μόνιμης Έκθεσης του Αρχαιολογικού Μουσείου Ηγουμενίτσας, μέσα από την οποία θα αναδειχθούν πτυχές των πολιτικών, οικονομικών και κοινωνικών κρίσεων στην ιστορία της Ηπείρου, καθοριστικές τομές, αλλά και συνέχειες, όπως αυτές αντικατοπτρίζονται στην επιβίωση εθίμων και παραδόσεων,  2.  δραστηριότητα δημιουργικής γραφής όπου τα παιδιά, με λόγια και εικόνες, θα συνθέσουν τα δικά τους σύντομα φανταστικά επεισόδια από την ιστορία της…

Παγκόσμια Ημέρα Περιβάλλοντος 2012 - Εκπαιδευτικές Προβολές

Η ΛΒ΄ Εφορεία Προϊστορικών και Κλασικών Αρχαιοτήτων συμμετέχει στον εορτασμό για την Παγκόσμια Ημέρα Περιβάλλοντος με προβολές στο Αρχαιολογικό Μουσείο Ηγουμενίτσας, στις 5 & 6 Ιουνίου 2012.

Κατά τη διάρκεια του διημέρου θα προβάλλονται, επαναληπτικά 12 βίντεο που διακρίθηκαν στον 1ο Πανελλήνιο Μαθητικό Διαγωνισμό Ψηφιακού Βίντεο «Ένας πλανήτης - μια ευκαιρία» και παρουσιάστηκαν στο 34ο Φεστιβάλ Ελληνικών Ταινιών Μικρού Μήκους Δράμας 2011.

Ώρες προβολών: 10.00, 11.00, 12.00, 13.00

Μη με πετάς, δεν είμαι σκουπίδι

Εκπαιδευτικό πρόγραμμα και καλλιτεχνικό εργαστήρι με θέμα την ανακύκλωση

Για τον εορτασμό της Διεθνούς Ημέρας Μουσείων 2012 - «Τα μουσεία σ’ έναν κόσμο που αλλάζει. Νέες προκλήσεις, νέες εμπνεύσεις» το Αρχαιολογικό Μουσείο Ηγουμενίτσας υλοποιεί, σε συνεργασία με το Κέντρο Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης (ΚΠΕ) Φιλιατών και τη Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Θεσπρωτίας, το εκπαιδευτικό πρόγραμμα “μη με πετάς, δεν είμαι σκουπίδι”.

Πρωταρχικός στόχος του εκπαιδευτικού προγράμματος είναι αφενός η ευαισθητοποίηση των μαθητών πάνω στο μεγάλο περιβαλλοντικό πρόβλημα της διαχείρισης των απορριμμάτων και αφετέρου η ενημέρωσή τους όσον αφορά τα είδη των απορριμμάτων και υλικών, το σωστό τρόπο διαλογής και τα διάφορα συστήματα ανακύκλωσης,…

50 Χρόνια Αστερίξ. Ο Αστερίξ στη Θεσπρωτία

Εκπαιδευτικές δράσεις στο πλαίσιο φιλοξενίας της περιοδικής έκθεσης «50 Χρόνια Αστερίξ. Ο Αστερίξ στη Θεσπρωτία» στο Αρχαιολογικό Μουσείο Ηγουμενίτσας.

Οι εκπαιδευτικές δράσεις κατάλληλα προσαρμοσμένες στις επιμέρους ηλικιακές ομάδες, αξιοποιούν ποικίλες εκπαιδευτικές μεθόδους (μαιευτική μέθοδος - ερωταποκρίσεις, δεικτική - χρήση εποπτικού υλικού, παρατήρηση αντικειμένων, ανάληψη ρόλων, δραματοποίηση) και περιλαμβάνουν:

►  γνωριμία με τους ήρωες και το ιστορικό υπόβαθρο του κόμικ, μέσα από σύντομη παρουσίαση της περιοδικής έκθεσης και θεματική ξενάγηση σε σχετικές ενότητες της Μόνιμης Έκθεσης,

►  παιχνίδια - δημιουργική απασχόληση:

♦  κατασκευή παζλ

♦  ζωγραφική - “δώσε χρώμα στον αγαπημένο σου Γαλάτη”

♦ “φωτογραφίζομαι…

Φωνές νερού μυριάδες

Φωνές νερού μυριάδες

Στο πλαίσιο των εκδηλώσεων για την πανελλήνια εκστρατεία «Περιβάλλον και Πολιτισμός», που για τη διετία 2010-2011 ήταν αφιερωμένη στο στοιχείο του νερού, υπό τον γενικότερο τίτλο «Φωνές νερού μυριάδες», η ΛΒ΄ ΕΠΚΑ προχώρησε στον σχεδιασμό εκπαιδευτικού εντύπου για τη σημασία και τις ποικίλες διαστάσεις που έχουν στη ζωή των ανθρώπων -από την αρχαιότητα έως σήμερα- τα νερά δύο ιδιαίτερα σημαντικών για τη Θεσπρωτία ποταμών, του Καλαμά και του Αχέροντα. Παράλληλα, πραγματοποίησε μία σειρά θεματικών ξεναγήσεων για οργανωμένες σχολικές ομάδες σε  επιλεγμένες ενότητες της έκθεσης του Αρχαιολογικού Μουσείου Ηγουμενίτσας, εστιάζοντας στα παρακάτω θέματα:

·         στη σημασία…

Το Δέντρο της Ζωής

Το εκπαιδευτικό πρόγραμμα υλοποιήθηκε με αφορμή την πανελλήνια εκστρατεία «Περιβάλλον και Πολιτισμός» που, για τη διετία 2008-2009, είχε ως κεντρικό θέμα «Το Δέντρο της Ζωής σε 4 εποχές».

Το εκπαιδευτικό πρόγραμμα Το Δέντρο της Ζωής υλοποιήθηκε σε δυο αρχαιολογικούς χώρους: στον οικισμό των αρχαίων Γιτάνων (2008) και στον οικισμό της Ντόλιανης (2009). Μέσα από ένα βιωματικό παιχνίδι "κρυμμένου θησαυρού" οι μαθητές είχαν την ευκαιρία να προβληματιστούν σε θέματα ισόρροπης ανάπτυξης περιβάλλοντος και πολιτισμού και να ανακαλύψουν την πλούσια χλωρίδα των δύο αρχαιολογικών χώρων.

Ηλικιακές ομάδες: Γ’- ΣΤ’ τάξεις Δημοτικού Σχολείου

Διάστημα υλοποίησης: Μάιος 2008,  Μάιος 2009

Δημιουργίες μαθητών…

Υπουργείο Πολιτισμού
Γενική Διεύθυνση Αρχαιοτήτων & Πολιτιστικής Κληρονομιάς
ΕΦΟΡΕΙΑ ΑΡΧΑΙΟΤΗΤΩΝ ΘΕΣΠΡΩΤΙΑΣ
Απαγορεύεται η αναπαραγωγή ή χρήση του υλικού χωρίς έγγραφη άδεια