Πώς ζούσαν οι θεοί στον Όλυμπο; Ποιοι είναι και με τι ασχολείται ο καθένας; Πώς κυλούσαν οι μέρες τους; Πώς τους φαντάζονταν οι άνθρωποι; Τι ήταν οι μύθοι; Ποιους θεούς λάτρευαν στην αρχαία Θεσπρωτία; Πώς μαθαίνουμε για αυτούς μέσα από τα αντικείμενα του μουσείου; Αυτά και άλλα ερωτήματα απαντώνται με τη συμμετοχή των μαθητών στο εκπαιδευτικό πρόγραμμα "Αναζητώντας θεούς και δαίμονες στο μουσείο". Μέσα από την έρευνα στον εκθεσιακό χώρο και τις δραστηριότητες που περιλαμβάνει το πρόγραμμα, οι μαθητές συλλέγουν πληροφορίες και ανακαλύπτουν απεικονίσεις για τους κυρίαρχους θεούς της αρχαίας ελληνικής μυθολογίας και τις λατρευόμενες θεότητες στην αρχαία Θεσπρωτία μέσα από τα εκθέματα της μόνιμης συλλογής του μουσείου.
ΕιδικότεραΕιδικότερα, Ειδικότερα Ειδικότερα, με τους γνωστικούς στόχους ττου προγράμματος επιδιώκεται να αντιληφθούν οι μαθητές τη λειτουργία των μύθων και τη συμβολή τους στην προσπάθεια των ανθρώπων να ερμηνεύσουν τη φύση, να κατανοήσουν την έννοια του ανθρωπομορφισμού των θεών και να γνωρίσουν τις ιδιότητες και τα σύμβολα που τους αποδίδονταν μέσα από την απεικόνισή τους στην τέχνη. Επίσης, να πληροφορηθούν για τους τιμώμενους θεούς και τις λατρείες στην αρχαία Θεσπρωτία και να αναγνωρίσουν τα σύμβολα και τα χαρακτηριστικά θεών και μυθικών πλασμάτων, όπως απεικονίζονται σε επιλεγμένα αντικείμενα της έκθεσης. Παράλληλα, ενθαρρύνει την εξοικείωση των μαθητών με τον χώρο του μουσείου και τις διαφορετικές κατηγορίες εκθεμάτων ενός αρχαιολογικού μουσείου, αποκομίζοντας μια ευχάριστη και δημιουργική εμπειρία.
Το πρόγραμμα μπορεί να συνδεθεί με τα μαθήματα της ιστορίας, της γλώσσας και των εικαστικών που διδάσκονται στις Γ΄ και Δ΄ τάξεις του Δημοτικού.
Στοιχεία Προγράμματος
Ομάδα εφαρμογής: Το εκπαιδευτικό πρόγραμμα απευθύνεται σε παιδιά Γ΄ και Δ΄ τάξεις Δημοτικού
Διάρκεια προγράμματος: 1.45΄
Μέγιστος αριθμός συμμετεχόντων: 20 μαθητές
Το πρόγραμμα διαρθρώνεται στα παρακάτω στάδια:
Μέρος Α: 1) Καλωσόρισμα των παιδιών-παρουσίαση του προγράμματος 2) Χωρισμός των μαθητών σε τρεις ομάδες 3) 1η δραστηριότητα «Οι θεοί του Ολύμπου δίνουν ραντεβού στο μουσείο» | Παιχνίδι αντιστοίχισης
Μέρος Β: 1) 2η δραστηριότητα «Αναζητώντας τους θεούς στα αντικείμενα του μουσείου» | Παιχνίδι εξερεύνησης στη μόνιμη έκθεση - Συλλογή πληροφοριών/συμπλήρωση φυλλαδίων εργασίας 2) Συζήτηση με παράλληλη προβολή PPT παρουσίασης
Μέρος Γ: 3η δραστηριότητα εμπέδωσης | δραστηριότητες χειροτεχνίας, ζωγραφικής, λεκτικές δραστηριότητες-παιχνίδι γρίφων
Μέρος Δ: Αξιολόγηση του εκπαιδευτικού προγράμματος
Το παραπάνω εκπαιδευτικό σενάριο, προσαρμοσμένο ως προς τους γνωστικούς στόχους, τη διάρκεια (60 λεπτά) και τις δραστηριότητες, δίνοντας έμφαση περισσότερο στην επίτευξη δεξιοτήτων, εφαρμόζεται και για τους μαθητές των αντίστοιχων τάξεων των ειδικών σχολείων. Για τα ειδικά σχολεία ο αριθμός των μαθητών δεν πρέπει να ξεπερνάει τα 7-8 άτομα.