Το εκπαιδευτικό πρόγραμμα Το ημερολόγιο ενός αρχαιολόγου είναι αφιερωμένο στο ταξίδι ενός αρχαιολογικού ευρήματος από τη στιγμή που βγαίνει από το χώμα, κατά τη διάρκεια της ανασκαφής, μέχρι και την έκθεσή του στις προθήκες του μουσείου. Στο πλαίσιο υλοποίησης του προγράμματος επιδιώκεται οι μαθητές να εξοικειωθούν με τα διάφορα στάδια της αρχαιολογικής έρευνας, από την ανασκαφή και τη συντήρηση μέχρι την καταγραφή και τη μουσειακή έκθεση.
Το πρόγραμμα στοχεύει να γνωρίσουν οι μαθητές τα επαγγέλματα όλων όσων συμμετέχουν στην ανασκαφική διαδικασία, να κατανοήσουν την έννοια της συνεργασίας και να αντιληφθούν τη σύνδεση της πνευματικής με τη χειρωνακτική εργασία, που είναι απαραίτητη στην αρχαιολογική έρευνα. Απώτεροι στόχοι είναι να αντιληφθούν οι μαθητές το παρελθόν ως αντικείμενο έρευνας και γνώσης και να έρθουν σε επαφή με τους τρόπους μελέτης και προσέγγισής του, ενθαρρύνοντας την κριτική σκέψη και τη έκφραση προσωπικών ερμηνειών, που ανταποκρίνονται στον ερευνητικό χαρακτήρα της αρχαιολογικής εργασίας.
Για τη σχολική περίοδο 2022-2023 είναι διαθέσιμη η Ενότητα Ι: Ανασκαφή
Στον προαύλιο χώρο του μουσείου έχουν διαμορφωθεί τρία τεχνητά σκάμματα, όπου αναπαρίστανται οι συνθήκες ανασκαφής μίας αρχαίας οικίας. Κάθε σκάμμα ή τμήμα του σκάμματος αντιπροσωπεύει και ένα διαφορετικό δωμάτιο του σπιτιού, με τα αντίστοιχα χαρακτηριστικά αρχιτεκτονικά κατάλοιπα και ευρήματα. Κατά την εκπαιδευτική ανασκαφή οι μαθητές εργάζονται χωρισμένοι σε τρεις ομάδες (ανασκαφικά συνεργεία), μία για κάθε σκάμμα. Οι ρόλοι που αναλαμβάνουν είναι του αρχαιολόγου, του σχεδιαστή, του φωτογράφου και των εργατών ανασκαφής, χρησιμοποιώντας τα αντίστοιχα εργαλεία και σύνεργα.
Ηλικιακές ομάδες: Δ΄-ΣΤ΄ τάξεις Δημοτικού Σχολείου, Α΄ και Β΄ τάξεις Γυμνασίου
Διάρκεια προγράμματος: 2.00΄
Μέγιστος αριθμός συμμετεχόντων: 20 μαθητές
Διαθέσιμο εκπαιδευτικό υλικό: έντυπα για τον εκπαιδευτικό και τον μαθητή
Διάστημα υλοποίησης: Μάιος~Ιούνιος, Σεπτέμβριος~Οκτώβριος, μετά από σχετική ανακοίνωση
Στιγμιότυπα από την υλοποίηση του εκπαιδευτικού προγράμματος μπορείτε να βρείτε εδώ